A vizualitás egyre fontosabb a közösségi térben


Átrendeződni látszik a közösségi média világa, ugyan továbbra is a Facebook vezet, azonban a vizualitásra építő oldalak egyre nagyobb teret nyernek – derült ki a KutatóCentrum legfrissebb Web2.0 Reportjából. A legaktívabb a Facebook közönsége, a legpasszívabbak a Twitter-felhasználók. A legidősebb közönsége a Google+-nak van, míg az Instagram, Viber és Snapchat egyértelműen a fiatalok közege.

A multifunkcionális platformok, mint a Facebook vagy a Google+ mellett egyre népszerűbbek az olyan közösségi terek, amelyek csak egy-egy kommunikációs módra fókuszálnak, így például a chatprogramok és képmegosztók. Ez a jelenség Amerikában már odáig jutott, hogy a fiatalok körében a Twitter idén leszorította trónjáról a Facebookot. Bár az előrejelzések szerint Zuckerberg birodalma továbbra is terjeszkedni fog a tengerentúlon, az elkövetkező két évben csupán a 65 év feletti felhasználók jelentős növekedése várható, míg a fiatalok aránya csökkenni fog.

A nemzetközi hullám jelei már itthon is érezhetők

A KutatóCentrum Web2.0 Reportjának adatai alapján, ugyan továbbra is a Facebook tudhatja magáénak a legmagasabb ismertséget (99%), de figyelemre méltó a Twitter (87%), a Google+ (87%) és a Viber (80%) széles körű ismertsége is. Bár ez nem minden közösségi oldal esetében jelent aktív használatot is, a Vibernél igen: utóbbi a második leghasználtabb csevegőprogrammá nőtte ki magát a Facebook saját chatprogramja, a Facebook Messenger után. A kutatásból az is kiderült, hogy tízből négy internetező ma már a közösségi oldalak levelezési rendszerét preferálja a hagyományos e-mail fiókokkal szemben.

A vizualitásnak egyre nagyobb szerep jut a közösségi térben

Ezt mutatja, hogy a leglátványosabb növekedést aktivitás tekintetében a Pinterest és az Instagram érte el az elmúlt év során. Míg az előbbi aktív tagjainak száma közel a duplájára emelkedett, addig az Instagram egy év alatt megtriplázta rendszeres felhasználóinak számát.

„Sok újdonságot tartogat még a képorientált közösségi oldalak világa, a legújabb trend most a Snapchat kép-, rajz- és videómegosztó program, melynek különlegessége, hogy a fogadó fél maximum 10 másodpercig láthatja a küldött anyagot. Az alkalmazás ismertsége rövid idő alatt elérte a 35 százalékot. Ugyan a regisztrálók száma még nagyon alacsony, de ők többnyire igen aktívak” – mondta el Balogh Szilvia, a kutatás vezetője.

A Twitter közönsége a legpasszívabb, a Facebooké a legaktívabb

Bár a felmérésben részt vevő közösségi terek – a Facebook, Google+, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram, Snapchat és Viber – regisztrálóinak száma jellemzően évről évre növekszik, ez azonban nem feltétlenül jelenti az aktív használói bázis növekedését is. „Az aktivitási index a Twitter és a Google+ esetében az 50 százalékot sem éri el. A sort hazánkban továbbra is a Facebook vezeti 97 százalékos aktivitási rátával, a második helyen található Viber esetében 77 százalék ugyanez az arány” – emelte ki Balogh Szilvia. A képek figyelemmegragadó ereje a használat gyakoriságában is visszaköszön: mind a Pinterest, mind az Instagram aktivitási rátája meghaladja a 60 százalékot.

A különböző oldalak más-más szerepet töltenek be, éppen ezért nem ritka, hogy egyes felhasználók több közösségi oldalnak is aktív tagjai. Minden második internetező legalább két oldal állandó használója, minden negyedik pedig minimum három oldalon aktív. A legtöbbet a snapchatesek mozognak a közösségi térben: mindegyiküknek van Facebook-fiókja, döntő többségüknek Viber alkalmazása is.

A fiatalok hozzák be az új platformokat

A Web2.0 Report adatai szerint a Twitteren és a Snapchaten a férfiak vannak többségben, míg a Pinterestet inkább a hölgyek részesítik előnyben.

Már nem csak a huszonéveseké a közösségi média világa: míg a 18-29 éves internetezők 86 százaléka használja napi szinten ezeket az oldalakat, addig az 50-59 évesek nem sokkal lemaradva, 73 százalékkal képviseltetik magukat. Míg az olyan feltörekvő platformok, mint a Viber, a Snapchat és az Instagram a fiatalok terepe, addig a Google+ aktív tagjai között az átlaghoz képest több az idősebb.

A Web 2.0 Report 2015 felmérés eredményeit bemutató teljes elemzés elérhető a KutatóCentrum honlapján.

Kulcsszavak: internet, kutatás, statisztika
Így legyen titkos kapcsolatod!
Persze, nem a párkapcsolatra gondoltunk, hanem a biztonságos és privát internetezésre. Manapság már egyáltalán nem nehéz megfigyelni valakinek az adatforgalmát, főleg akkor, ha egy wifi...

További szponzorált cikkek >>

VPN szolgáltatásért klikk ide >>

Küldj cikket emailben >>

Hajtogatható telefon? Felejtse el: a Lenovo táblagéppel csinálna ugyanilyet
Ha az összehajtogatható kijelzőket említjük, a többségnek a telefonok ugranak be, pedig nincs kőbe vésve, hogy az ilyen jellemzővel szerelt készülékek kizárólag mobilok lehetnek.
Még jobb lett szelfizésben a Samsung Galaxy S9
A Galaxy 9 és a Galaxy S9+ legutóbbi frissítése a szelfik minőségén is javít.
Odacsap a weboldalaknak a Facebook, amelyek lopott képekkel, videókkal próbálják behúzni a netezőket
Ezentúl ritkábban futunk majd bele olyan weboldalba facebookos hírfolyamunkban, amely egy másik oldalról lelopott képekkel, videókkal ékeskedve próbál meg kitűnni a sorból.
Sportos vagy elegáns – Samsung okosórákat teszteltünk
A Samsung már régi motorosnak számít az okosórák viszonylag fiatal világában, ezért nagyon kíváncsi voltam, hogyan tehetik könnyebbé az életemet a világ jelenlegi legprofibb...
Teljesen letámadja a nagyvállalati piacot az ARM
A vállalat a Neoverse nevet szánja minden ilyen irányú fejlesztésnek.

További tech hírek >>