Magyarország új kulturális fővárosa: az otthonod


A Samsung nyilvánosságra hozta a Techonomic Index 2015 kutatásának legfrissebb eredményeit, amelyek bemutatják, miként viszonyulnak a magyarok a modern technológiához.

Online gyarapítjuk a tudásunkat

A kutatásból kiderült: az online tartalomért fizetők közül minden második háztartás rendszeresen költ edukációs tartalmakra, ami 10 százalékpontos növekedés a tavalyi 41 százalékhoz képest. A megkérdezettek egyharmada pedig legalább hetente egyszer tölt le tanulással kapcsolatos tartalmat, szemben a 2014-es 20%-al.

A technológia a tudás gyarapításának egyik legfőbb eszközévé vált a magyarok körében. A fizetős online tartalmat használó háztartások átlagosan 3294 forintot költenek havonta edukációs – a „csináld magad” videóktól az online egyetemi kurzusokig terjedő – tartalomra; többet, mint e-könyvekre, digitális magazinokra (2504 Ft), filmek letöltésére (2744 Ft) vagy zenék letöltésére (2534 Ft). Ezt a tendenciát erősíti, hogy a felnőtt magyar tanulók 22 százaléka tölt legalább egy órát a neten tanulással egy átlagos napon.

Miközben az online tanulás népszerűsége nő, az online és mobil játékok iránti szenvedély továbbra is erős, bár némileg ellentmondásosak a számok: kevesebbet játszunk, de többet költünk játékokra. A magyarok átlagosan 48 percet töltenek egy nap mobilos játékkal, ami 2 perccel kevesebb, mint 2014-ben. Ugyanakkor 2015-ben jelentősen megnőtt a mobiltelefonos és táblagépes játékokra költött egy főre eső összeg: míg idén átlagosan 3817 forintért vásároltunk online játékot, addig tavaly még csak 3437 Ft-ot tett ki ez az összeg.

A streaming az új divat

Látványos növekedés jellemezte az elmúlt 12 hónapban a 4G mobiltechnológia, valamint az internethez kapcsolódó eszközök, mint például az okostévék (Smart TV) és táblagépek piacát. Minden negyedik magyar naponta, 57 százalék pedig legalább hetente egyszer streamel tévéműsorokat, filmeket, egyéb videótatalmakat. Az e-könyvek és digitális magazinok továbbra is népszerűek, minden harmadik magyar olvas ilyet legalább hetente egyszer.

Tévé- és PC-függő nemzet a magyar

A Samsung kutatása szerint 28 perccel nőtt a tévézéssel töltött idő naponta 2014-hez képest, így a magyarok közel három órát (2 óra 50 percet) ülnek tévé előtt egy átlagos napon; ennél többet csak a számítógépünk, laptopunk előtt töltünk: valamivel többet, mint három óra. A válaszadók 48 százaléka rendszeresen tölt le az internetről TV-műsorokat (ez a szám tavaly még csak 40 százalék volt). Továbbá hétből egy válaszadó napi rendszerességgel használja laptopját, mobiltelefonját vagy táblagépét valamilyen TV-műsor nézésére. Úgy tűnik tehát, hogy hiába az okostelefonok és táblagépek gyors terjedése, a televízió megingathatatlanul a magyarok egyik kedvence. A kutatásból kiderült, hogy az új otthoni idill: tévénézés közben Facebook-ozik, és netezik a család.

Főzőcske, de okosan

A kutatás részletesen kitért a háztartási eszközök használatára is. Kiderült például, hogy 15 százalékponttal gyarapodott azok száma, akik legalább hetente egyszer használtak valamilyen konyhai gépet; ugyanez a növekedés az elektronikus háztartási takarítóeszközök esetében 21 százalékpont. Egy átlagos magyar háztartás jellemzően 1 óra 14 percet használ konyhai berendezést, ami 15 perccel több, mint tavaly.

Érezteti hatását a főzőműsorok terjedése, a sztárséfek népszerűsége, a gasztrobloggerek sikere: a sütés-főzés „demokratizálódik”. A magyarok étvágya is megnőtt az otthoni sütés-főzés iránt: egyre többen tanulnak a sztároktól, próbálnak ki új recepteket, kísérleteznek új hozzávalókkal. Tavalyhoz képest a leglátványosabb növekedés (20 százalékpont) a konyhai berendezések használatában mutatható ki: a magyarok 86 százaléka naponta süt-főz valamilyen elektronikus eszköz segítségével. A válaszadók 42 százaléka használ napi gyakorisággal valamilyen takarító eszközt. Ez az arány duplája a tavalyinak. Ezzel párhuzamosan a konyhai és takarítóeszközök iránt is harmadával megnőtt a vásárlói igény.

Nyilas Orsolya, vállalati kommunikációs vezető a kutatást összefoglalva elmondta: „Az otthonunk a mi személyes univerzumunk. A digitális média exponenciális növekedése, a minőségi tartalmak sokasága és természetesen az ezekhez szükséges technikai eszközök elterjedése sosem látott, új lehetőségeket teremtenek. Újradefiniálódik az otthon fogalma: az a hely, ahonnan megismerjük a világot, megszerezzük a tudást, gazdagítjuk élményeinket, életünket. Az otthonunk készen áll a következő nagy technológiai ugrásra, amit az Internet of Things hoz el.”

Így legyen titkos kapcsolatod!
Persze, nem a párkapcsolatra gondoltunk, hanem a biztonságos és privát internetezésre. Manapság már egyáltalán nem nehéz megfigyelni valakinek az adatforgalmát, főleg akkor, ha egy wifi...

További szponzorált cikkek >>

VPN szolgáltatásért klikk ide >>

Küldj cikket emailben >>

Meglepő adatok szivárogtak ki az Intel érkező nyolcmagos processzoráról
A friss értesülések szerint az egyszerűségre törekedtek a mérnökök a Eurocom által megemlített újdonság tervezésénél.
Miért használ Xbox kontrollereket az amerikai haditengerészet?
Mert olcsóbbak, mint a 38 ezer dolláros katonai joystickek, és könnyebb használni őket. Akár atom-tengeralattjárókon is.
A PewDiePie botrány után változtatott a Steam a kritikákon
PewDiePie balhéja után a Valve úgy döntött, kibővíti a felhasználói kritikákról elérhető információkat egy időbeli grafikonnal.
Ezekre a hírességekre a legveszélyesebb rákeresni
Avril Lavigne vezeti a listát, de az összes többi helyezett is zenész.
Megnézték, mi van a Galaxy Note8 belsejében, és egy kicsit meglepődtek
Az iFixit csapata a nemrég bemutatkozott Galaxy Note8-at is darabjaira szedte. Ennél a telefonnál is azt szerette volna kideríteni, hogy mi is rejlik a belsejében, mennyire könnyű...

További tech hírek >>